• Autor:Joan Rosell
  • Comentaris:0

L’ordinador com a eina d’aprenentatge infantil.

tinafeymacbook2
Estic en una època on el meu fill de sis anys ja comença a llegir i escriure amb una certa habilitat i com que això dels ordinadors i la informàtica ho té assimilat com a una cosa habitual i normal dins del seu univers me n’aprofito per fer-ne pedagogia casolana.
Us he de confessar que això de la pedagogia m’agrada, si és que no ho he fet en alguna entrada del bloc, us he de dir que hi va haver una època on vaig mirar de matricular-me a magisteri. De tant en tant dono algun curset de Photoshop o de fotografia i m’ho passo bé.
Ajudat per Bonjour i l’iChat li he ensenyat a xatejar. Ara que ja he recuperat l’iMac “vintage” que tenia prestat, li he posat a la seva habitació i des del despatx ens xategem encara que només ens separi un embà i ens sentim mentre parlem pel micro del nostre Mac. Això de xatejar no li trobo gairé la gràcia però és una bona eina perquè el meu fill llegeixi, escrigui i aprengui a fer anar un teclat. Per un adult això seria una cosa del més complicat però per ell (ells, els infants), que són com una esponja ho assimilen fàcilment. El que li costa més és trobar les lletres dins del teclat de la paraula que vol escriure, es deixa lletres pel camí, però crec que és un bon exercici perquè practiqui lectura i escriptura (malgrat que el teclat ho compliqui).
Com que veig que és ell qui em demana per xatejar, detall que manifesta el seu interès, la setmana passada li vaig muntar un bloc paral·lel a la seva llibreta viatgera. La llibreta viatgera és una llibreta on cada nen de la seva classe apunta, fa dibuixos o hi enganxa coses relacionades amb les activitats que ha fet durant el cap de setmana. Ell omple la seva llibreta de manera manual i després jo faig una fotografia del seu treball i li penjo al seu bloc. Li he apuntat l’adreça a la llibreta física doncs té la sort de tenir un ordinador a classe connectat a internet. D’aquesta manera els nens de clase poden veure la seva feina des de l’aula o desde casa seva i li poden fer comentaris. La idea (que pot ser interessant, això per suposat ho ha de valorar la mestra), la setmana passada va estar seguida per la mateixa escola i també per varis amics des de casa seva, fins i tot el Marc li va enviar un comentari. Veiam com respon el seu ecosistema aquest cap de setmana, si la idea triomfa em “lliuraré*” de les meves sessions de xat entre embans ja que podrà fer el mateix entre els amics i d’aquesta manera la feina tindrà un doble fruit.

* Lliurar és un dir ja que m’ho passo bé fent-ho, malgrat les llarges esperes mentre troba la tecla adequada.