El cotxe elèctric d’Apple
Notícia
En un recent informe Reuters anticipava que el cotxe elèctric d’Apple entraria en producció en 2024. Aquests darrers dies Mark Gurman, periodista de Bloomberg i una de les fonts més fiables pel que fa a futurs productes de la poma, aporta noves dades sobre el projecte. El periodista afirma que, si bé Apple sí que es troba treballant en un vehicle propi, el seu desenvolupament es troba tot just en una etapa inicial. Per tant, el vehicle arribaria en cinc anys, com a molt aviat. Gurman explica que la pandèmia ha dificultat la feina dels equips involucrats en el cotxe elèctric d’Apple i que, a més a més, l’objectiu d’Apple s’ha anat tornant cada vegada més ambiciós conforme anava passant el temps.
Els esforços automobilístics d’Apple s’emmarquen en el conegut com Project Titan, que és com es coneix internament aquest projecte. Els primers esbossos es remunten a 2014, encara que el desenvolupament no s’ha aturat des de llavors i ha derivat en una tecnologia que, segons les fonts, seria superior a l’existent ara mateix al mercat.
Apple avança en la conducció autònoma
En total són dotzenes d’enginyers involucrats en el vehicle. Alguns estan dedicats específicament a el maquinari, mentre que altres s’especialitzen en el desenvolupament de programari per a sistemes de conducció autònoma. Els de Cupertino estan dedicant esforços i recursos en crear tot un sistema autònom que involucra els seus propis sensors, processadors i programari.
Apple va començar a provar la seva tecnologia de conducció autònoma en carreteres obertes l’any 2017. En 2019, els seus vehicles recorrien una mitjana de 190 quilòmetres per mitjans propis abans de requerir la intervenció d’un ésser humà. La seva flota de cotxes experimentals consta de 66 unitats, segons dades de Automotive News.
Al llarg de tot aquest temps, el gegant de Palo Alto ha patentat un seguit de solucions que deixaven entreveure les seves intencions. Així, el 2019 va registrar un sistema de direcció-suspensió per cable i un conjunt de sensors per al reconeixement facial del conductor. Ambdues tecnologies estaven orientades a la conducció autònoma.
Disseny exterior i interior del cotxe
En mesos recents, les ofertes de treball d’Apple van deixar entreveure que el vehicle està avançant cap a altres àrees més enllà del look i de la conducció autònoma. Bloomberg especifica vacants per a experts en “controladors d’àudio, sintonitzadors, altaveus, micròfons, cables de bus, fonts d’alimentació, comunicació sense fils i antenes”. De la mateixa manera s’esmenten especialistes en il·luminació LED i bateries d’alt voltatge.
Noves bateries
Reuters va dir en el seu informe que Apple integraria la seva pròpia tecnologia avançada de bateries amb disseny de monocel·la. També comentava que el Projecte Titan ha avançat tant que ara Apple veu factible comercialitzar un cotxe elèctric per a les masses. Sigui com sigui hi ha rumors que assenyalen que les seves bateries podren reduir “radicalment” el preu i incrementar la seva autonomia. Aparentment, aconseguiria que les seves cel·les prescindissin dels mòduls i elements contenidors i la agruparia com un sol bloc. Això reduiria l’espai que ocupen, obrint així la porta a incrementar significativament el nombre de cel·les a la bateria i, d’aquesta manera, l’autonomia del vehicle.
Fabricació
Bloomberg indica que, ara mateix, es desconeix qui serà el soci d’Apple que produirà el cotxe elèctric. Sobre la taula posen el nom de Magna International Inc, un fabricant automotriu que va treballar amb Apple fa més de cinc anys i que és a la llista de possibles opcions, encara que cada vegada agafa més força el rumor de que serà Hyundai la triada per a la seva fabricació.
Els entesos en la matèria tampoc descarten que finalment Apple opti per vendre la seva tecnologia de conducció autònoma a altres fabricants i decideixi fer-se enrere en la creació d’un vehicle propi.